Tijdens het open monumenten weekend bent u ook van harte welkom in en rond de monumentale panden op de Middenas.

P’Arts activiteiten:

In de Gehoorzaal: 9 en 10 september expositie Historische vereniging Den Dolder, P’Arts kunstenaars en leden van de Toets uit Zeist.

Zaterdag 09-09:  Monumentaal bouwen met karton

Al klaar staat, midden in de gehoorzaal de duiventoren die vroeger op fabrieksterrein de Duif stond. Op dat zelfde terrein stond ook een watertoren en hoge schoorsteenpijpen. Eromheen wellicht hoge huizen met uitkijktorens en …….

Torenhoog mag het worden en het is de dag erna nog te bewonderen.

Voor jong en oud. Kinderen tot 7 jaar onder begeleiding.

Zondag 10 september om 14 uur: Bekendmaking Winnaar van de Prijsvraag Zomerexpo : wie wint dat schilderij of die tekening gemaakt tijdens de opening van de zomerkunst expositie.

Bedrijfsgebouw: Atelier Marc Brussee

Zaterdag 09-09 opent Marc de deuren van zijn atelier voor bezoekers en zet  een aantal beelden neer.

Zondag 10-09  staat Marc  met Zwaard en Boog met een middeleeuws strijdkampement op het veld tegenover zijn atelier. Met helmen en harnassen en wapengekletter laten ze op het hele uur vechtshows zien.

Op de zondag wordt er, aanvullend op het middeleeuwse thema, door een viertal spelers van “Goed idee” ieder half uur een geïmproviseerd theaterstukken neergezet.

Verder ook op de WA Hoeve:

Directiegebouw : open atelierruimtes van Koen en Dees Wilgehof-Sodaar , doorlopende filmvoorstelling in Den Dollywood.

Ketelhuis : presentatie plannen BPD

De historische moestuin : doorlopende rondleidingen .