Zijn naam is Hans Doortmont.

Na jaren directeur van een school te zijn geweest, had hij eindelijk tijd om aan zijn hobby toe te komen.

Na de kweekschool volgde hij eerst allerlei acten op het gebied van handenarbeid en tekenen, daarna studeerde hij MO handenarbeid aan de academie voor beeldende vorming in Amsterdam en Amersfoort.

Om het schilderen te bevorderen werd hij lid van de schildervereniging “De Toets” in Zeist en later werd hij ook bestuurslid. Ook kreeg hij een atelier bij de Stichting P`arts die nu gehuisvest is in Den Dolder. Hij exposeerde in vele plaatsen, zoals Wijk bij Duurstede, Doorn, Leerdam, Utrecht en De Bilt.

In de Gehoorzaal in Den Dolderis het mogelijk te exposeren door je op te geven, bij hansdoortmont@outlook.com.