Te Kunst en te Kleur: een zeer diverse expositie van 6 lokale kunstenaars

Op vrijdag 17, zaterdag 18 en zondag 19 november exposeren 6 lokale kunstenaars een grote variëteit aan kunstwerken in galerie de Gehoorzaal te Den Dolder: Tsarina’s, sculpturen, sieraden, keramiek, bronzen beelden, viltkunst, viltkragen, schilderijen in diverse technieken, insecten objecten, foto’s Pandora’s box, mozaïek en ecoprint tafelkleden.

Liesbeth ter Haar Romeny  werd gegrepen door de beeldende kunst via haar eerste echtgenoot, de beeldhouwer Jeanot Bürgi. Na een carrière als abstract beeldhouwster, met vele exposities in Zwitserland, heeft ze zich na terugkeer in Nederland in 2015 meer toegelegd op schilderen. Ook daarin is de vrijheid van expressie haar typerende kenmerk. Improviserend in de natte verf komt ze tot doeken met grote zeggingskracht. www.art-romeny.com

Nadjezjda van Ittersum is een veelzijdige kunstenares, die zich bij verschillende disciplines thuis voelt. Humor & mystiek vormen de basis van haar werk.  Van chamotteklei creëert ze haar pronte frivole Tsarina’s als ode aan haar aristocratische Russische voorouders. Ze exposeerde drie maal te St.- Petersburg in het Nabokov Museum, Levsha Museum & Anna Achmatova Museum. Nadjezjda was 2x op de Russische Nationale televisie te zien, in 2007 & 2017.Ze bezocht de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten te Den Haag. www.nadjezjda.nl

Wiesje Schaafsma studeerde af aan de Koninklijke academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag. Wiesje is van huis uit schilderes, maar houdt zich naast het schilderen ook intensief bezig met boetseren, vilten, hoeden maken en schoenen ontwerpen. Bij het schilderen ligt het accent op naaktstudies en paarden en bij het boetseren op portretten en modellen In haar werk tracht ze altijd kracht, dynamiek en beweging vast te leggen. Ze exposeerde bij bekende galeries, theaters en musea.

Kokkie Paauw maakt graag bijzondere kettingen van de door haar verzamelde kralen uit Afrika en Azië waar zij enige tijd woonde. Dit kunnen eenvoudige handgemaakte glazen of beschilderde keramieken kralen zijn uit Afrika of kralen van parel, amber, halfedelsteen of zilver uit Azië. Het mooi combineren van allerlei kralen is voor haar een creatieve uitdaging. Daarnaast schildert en boetseert ze graag, dus daarvan zijn nu ook enkele werken te zien.

Gitta Kreeftmeijer volgt sinds tientallen jaren lessen bij diverse kunstenaars en docenten, met name aquarel-en acryl schilderen. Ze laat zich vooral inspireren door kleuren uit de natuur.Sinds 2009 organiseert ze in de Salon der Kunsten 2 schilder/teken- en een boetseercursus, gegeven door professionele docenten. Zelf neemt ze aan alle lessen deel. In de Salon der Kunsten organiseert ze ook regelmatig expo’s.

Annemarie ter Haar Romeny is haar leven lang creatief bezig geweest. In 2009 heeft zij samen met Gitta Kreeftmeijer de Salon der Kunsten opgericht en daar vele jaren cursussen georganiseerd. Zelf heeft ze zich intensief bezig  gehouden met mozaïeken en ze heeft daar ook cursussen in gegeven Ecoprinten is nu haar favoriete hobby en dat resulteert in vrolijke, kleurrijke doeken en tafelkleden.

Welkom op vrijdag 17 november van 13-21 uur, zaterdag 18 november van 13-18 uur, zondag 19 november 13-18 uur. De vernissage met muziek van T&H  is op vrijdag 19.30 uur.

Galerie de Gehoorzaal, Vijverhof 41, Den Dolder. Vrije toegang en gratis parkeren.

Liesbeth ter Haar Romeny

Nadjezjda van Ittersum