Anita van Soest: bewerking en spel
Bas Verheijden: piano
Margaret Steur: regie

Anita van Soest en Bas Verheijden verzorgen een intieme, muzikale theatervoorstelling over het leven en de liefdes van vrijdenker Belle van Zuylen.

Tijdens deze voorstelling worden kunstwerken geëxposeerd van leden van Kunstenaarsvereniging P’Arts en van Koen Wilgehof-Sodaar. Deze werken zijn te koop. De opbrengst van het concert en de kunstwerken komt geheel ten goede aan Giro 555

Over Belle
Isabella Agneta Elisabeth van Tuyll van Serooskerken, beter bekend als Belle van Zuylen, was een onafhankelijk denker, schrijfster en componist. Geboren in 1740 in een adelijke familie was het beslist geen vanzelfsprekendheid dat zij zich uitsprak. Want zoals alle vrouwen uit haar tijd, moest ze zich staande houden in een wereld waarin mannen domineerden. De muziektheatervoorstelling Belle geeft je een verrassend kijkje in haar leven, haar innerlijke worstelingen en zoektocht naar onafhankelijkheid. Een onderwerp dat in veel opzichten erg actueel is.

Over de voorstelling
Laat je verrassen door deze voorstelling over het leven en de liefdes van Belle van Zuylen, met prachtige muziek van haarzelf en vrouwelijke componisten zoals Clara Schumann, Fanny Mendelssohn, Lily Boulanger, Amy Beach en anderen. Want ook ook zij moesten zich staan de zien te houden in een mannenwereld. Terwijl je luistert worden foto’s van deze vrouwen en het interieur van slot Zuylen geprojecteerd en er is zelfs een replica van Belles kamerscherm. Zo waan je je echt even in op het Slot.

Tijdens deze voorstelling worden kunstwerken geëxposeerd van Koen Wilgehof-Sodaar én leden van Kunstenaarsvereniging P’Arts. Deze werken zijn te koop. De opbrengst komt ten goede aan Giro 555.

Deze avond wordt mede mogelijk gemaakt door de kosteloze medewerking van Anita van SoestBas VerheijdenJaap BlauwendraatStichting P’Arts en Wilgehof+Sodaar.