Met de expositie van kunst door de leden van kunstenaarscollectief Artiplu willen wij de diversiteit van onze kunst laten zien. Deze diversiteit in kunst geeft ons als kunstenaars inspiratie en mogelijkheden om samen te werken aan projecten. Met het delen van kennis en vaardigheden helpen wij elkaar om inzichten te krijgen buiten ons eigen werkgebied. Dit resulteert voor ons in een bredere kijk op kunst en de mogelijkheden om deze te realiseren.

Deze expositie laat de diversiteit en samenwerkingen van onze kunst zien.

Deelnemende kunstenaars expositie Gehoorzaal

Siep GrondmanSchilderen
An HongSchilderen en beeldhouwen
Trineke de JongSchilderen
Joost BongersSchilderen
Margriet GrondmanKeramiek en schilderen
Ellen DielsSchilderen
Wim HageBeeldhouwen
Eszter SóczóBeeldhouwen en schilderen
Wies VerploeghSchilderen en beeldhouwen
Alie van de WolfshaarKeramiek
Wim VrolijkBeeldhouwen
Brunhilde van Vuuren – LöweSchilderen en beeldhouwen
Linda de WitSchilderen en illustreren
Jeannette WolswinkelSchilderen
Herman JulsingGlaskunst
Lilian WagtHoutkunst
Joke van ZinderenViltkunst

Leusdens kunstenaarscollectief Artiplu

In 1992 heeft een groep Leusdense kunstenaars vanuit een gezamenlijke passie voor kunst Artiplu opgericht. Artiplu telt inmiddels negentien leden die vanuit zeer verschillende disciplines werken.

In de loop van de tijd is Artiplu bij velen in en buiten Leusden bekend geworden, onder andere door de jaarlijkse expositie in september of oktober. Deze heeft vanaf 2017 steeds plaatsgevonden in Hoeve Groot Zandbrink. Deze locatie ligt vrij centraal in de gemeente Leusden en biedt voor elk van de leden voldoende mogelijkheden om zijn/haar werk op een mooie manier te presenteren.

De kunstuitingen waarmee de leden zich bezig houden betreffen onder andere tekenen, schilderen, aquarelleren, air brush, keramiek, brons, beeldhouwen in steen, houtdraaien, glaskunst en vilt. De leden werken vrij, zowel realistisch als abstract. Een aantal leden neemt ook opdrachten aan en/of geeft cursussen. Ook wordt wel individueel geëxposeerd of wordt door een of meer leden aan andere exposities of kunstmanifestaties meegewerkt, zoals aan de Open Atelierroute.
Belangrijk doel is ook om elkaar te inspireren en te stimuleren. Dit vormt niet alleen een onderling bindende factor, maar ook de wens om vooral ook elkaar en anderen van de resultaten te laten genieten.

Naast de diverse technieken die door de kunstenaars individueel worden gebruikt, wordt er ook door de leden samengewerkt om diverse technieken te combineren.

Meer informatie over Artiplu en de kunstenaars is te vinden op de website

Website:         www.artiplu.nl

Regelmatig is er ook informatie via onze facebookpagina en via Instagram.

Facebook:       https://www.facebook.com/people/Artiplu/100071072950937/

Instagram:      https://www.instagram.com/artiplukunstenaarscollectief/