GEOPEND: zaterdag en zondag: 12 tot 17 uur

LOCATIE: Gehoorzaal P’Arts, Vijverhof, 3734DA Den Dolder

KUNSTENAARS: Rozerie Rompes, Joke Welbedagt, Maarten Pieter Bakker, Gera Hoogland

OPENING: Zaterdag 14.30 uur: Presentatie muziekstuk ‘Doubt’, gedicht en toelichting onder genot van hapje en drankje.

ROZERIE NODIGT UIT!

Rozerie Rompes is gefascineerd door de compositie voor saxofoon ‘Doubt’ van Homayoon Kazemi. Hoe komt iemand ertoe zijn compositie ‘Twijfel’ te noemen? Allerlei vragen en associaties houden Rozerie bezig, zoals hoe verhoudt ‘twijfel’ zich tot haar eigen werk, tot haar als schilder, in haar leven?

Vanuit die overdenkingen nodigt zij drie bevriende kunstenaars uit om samen te exposeren. Is ‘twijfel’ een thema in ons werk? Nee, dat niet. Wel komt ‘twijfel’ tevoorschijn in het werkproces: bij de een meer dan de ander. Welke rol speelt ‘twijfel’ bij de andere deelnemers aan deze expositie? En bij u als toeschouwer? Kom, hoor, zie en onderzoek!

ROZERIE ROMPES

Creatief bezig zijn heeft Rozerie Rompes altijd opgezocht naast haar werkzaamheden als docent in het middelbaar beroepsonderwijs. Door deelname aan diverse cursussen en workshops w.o. portret heeft zij zich de techniek van het schilderen eigen gemaakt en daarnaast vrij geschilderd in het atelier van Willem de Bruin, Leo Dekker en Sietse Goverts. Vanaf de oprichting heeft zij zichaangesloten bij schildersvereniging “Contrast” in Driebergen.

Haar inspiratie haalt zij uit de natuur: de enorme kleurenrijkdom, die zij ziet in landschappen, de grilligheid van bomen en wolken, de weerspiegeling van water… Vooral bergen spreken haar aan: adembenemend en indrukwekkend in hun schoonheid en massiviteit, rust en tijdloosheid uitstralend in een wereld zo veranderlijk. Haar streven is de sfeer, de emoties en gevoelens, die kleuren oproepen, te vatten in alle nuances. Dat geldt ook voor het portret. Schilderen is voor haar een zoektocht, het onbenoembare verbeelden…

Voornamelijk werkt Rozerie met acryl en olieverf, soms materie toevoegend

www.rozerierompes.nl

JOKE WELBEDAGT

Joke Welbedagt is sinds 10 jaar een autodidact en enthousiast schilder die diverse stijlen onderzoekt, zowel figuratief, decoratief als abstract en met verschillende materialen werkt zoals acryl, aquarel, olieverf en houtskool. Zij laat zich inspireren door bomen, rotsen, zee, wolken, dansers, portretten, de grote Meesters en mede workshopstudenten.

Abstract werk is nog het meest spannend, complex en uitdagend; vanuit niets, worstel je door tot “iets”… Twijfel, twijfel… wanneer is het af? Een document van uren van experimenteren, doorzettingsvermogen, mediteren, weglopen van frustratie en momenten van puur geluk. Een stukje hart en ziel….

In haar werkend leven heeft Joke zich bezig gehouden met ontwikkelingshulp, leraar Nederlands/ textiele vormgeving, cliniclowns; tevens is zij een Chi beoefenaar en amateur saxofonist.

MAARTEN PIETER BAKKER

Na een voorbereidend jaar voor de kunstacademie volgde Maarten Pieter Bakker een HBO-opleiding tot museummedewerker. In verschillende musea maakte hij tentoonstellingen, gaf rondleidingen en beheerde de collectie. De vele schilderijen die daarbij door zijn handen gingen, wakkerden bij hem de behoefte aan om ook zelf weer te gaan schilderen. Hij volgde schilderlessen bij Johan Scherft, en later Ineke Toetenel, en vestigde zich in 2013 als ‘Schilder van het nostalgisch tafereel’.

Maarten werkt meestal in omgekeerde volgorde: hij koopt eerst een vintage schilderijlijst en maakt vervolgens daarin een schilderij dat aansluit bij de sfeer en uitstraling van die lijst. Hij werkt zonder twijfel met olie- en acrylverf. Naast schilderijen maakt hij wandschilderingen ontwerpt affiches en decoreert draaiorgels en andere voorwerpen die vragen om een vrolijke figuratieve beschildering.

www.facebook.com/NostalgicPaintings

GERA HOOGLAND

De levenscyclus in de natuur inspireert en geeft Gera Hoogland materialen om mee te dromen, te twijfelen en te vormen. Een stuk hout trekt aandacht door vorm of kleur. Bewerkte klei wordt keramiek en samen met het hout ontstaan haar beelden.

Gera is van jongs af aan altijd aan het tekenen en knutselen. Door opleidingen en cursussen verder geschoold in kunstzinnig werk. Zo werkt zij vanuit creativiteit, vakkennis en intuïtie met verschillende beeldende middelen: tekenen, (muur)schilderen, teksten, beelden, installaties en video. Ook is zij actief bij theaterfestival Vuurol op het gebied van vormgeving, theater en landart.

In Loods21 werkt zij samen met haar partner John Panders. Naast eigen werk hebben zij samen regelmatig kunstprojecten zoals zomerateliers, theater en performances,

exposities en kunst bij gedenkbijeenkomsten. Daarnaast biedt Gera coaching en workshops aan kinderen en volwassenen door middel van creatieve middelen op locatie en in de natuur.

www.loods21.nl

MUSICI

Homayoon Kazemi, componist en sound engineer, komt uit Teheran en begon op tienjarige leeftijd met het spelen van setar. Hij vervolgde zijn muzikale vorming met lessen in compositie en piano bij prof. Tengiz Shavlokhashvili vanaf zijn 25e. Daar deed hij kennis op over harmonie, contrapunt en verschillende vormen van klassieke muziek. Om zijn muzikale educatie voort te zetten ging hij naar Nederland, waar hij tot op heden compositie studeert bij Caroline Ansink en Jeroen D’hoe aan het Utrechts Conservatorum. Daarnaast heeft Kazemi een Bachelor behaald in Textile Engineering in Iran en een diploma voor Sound Engineering in de UK. homayoonkazemi.com.

Doubt for saxophone solo wordt uitgevoerd door Lars Van Keymeulen, baritonsaxofonist bij de Jartellen. Hij studeerde aan het Utrechts Conservatorium.