Trudie van Haaster -heeft een theatrale fysieke achtergrond (o.a. Grotowsky) en werkt inmiddels als autonoom beeldend kunstenaar met een voorliefde voor textiel als medium. Voor deze nieuwe werken heeft ze gebruik gemaakt van textiel restanten.

Over haar kunstwerken die te zien zijn op de Zomerkunst expo zegt zij: “Ik besloot eind september 2020 om een jaar lang, het thema ‘Body’ als uitgangspunt te nemen. Wat ik daaronder versta is niet zozeer het lichaam, maar ‘dat’ wat vorm, en volume krijgt.

Ik wilde de uitdaging aangaan niet te weten wat ik ging maken. Me niet te conformeren, maar mijn handen het werk te laten doen en de vorm te laten ontstaan door koorden te twijnen en aan elkaar te zetten, zodat er een vlak, dus vorm, volume, een body ontstaat.

Het is de draad die een koord wordt en door deze bij elkaar te plaatsen ontstaat er een vlak. Er ontstaan hollingen en/of bollingen. Het krijgt volume. Door dit te laten gebeuren, ‘vangt’ het iets eigens, krijgt het bezieling. Elke Body vertelt zijn eigen verhaal.”